یکی از مهمترین مسائلی که شرکت‌های خدماتی در زمان شروع طراحی وبسایت‌ها و یا سرویس‌ّهای اینترنتی با آن مواجه می‌شوند، انتخاب میان نوشتن کد پروژه و یا استفاده از کد‌های آماده برای مصرف می‌باشد. این موضوع شاید در نگاه اول برای مشتری چندان تفاوتی ایجاد ننماید، زیرا وی تنها اهداف اقتصادی خود معیار قرار خواهد داد، اما همیشه اهداف کوتاه مدت نیستند اینجاست که انتخاب پاسخ مناسب به این مسئله قدرت انتخاب بیشتری به آنها خواهد داد.

طراحی وبسایت‌ با نوشتن کد آن

طراحی کمپین‌های تبلیغاتی بدون شک شامل مرحله‌ای برای دسترسی به وبسایت کمپانی بمنظور جمع آوری بازخورد و آنالیز داده خواهد شد، اما اهداف کمپین‌ها همیشه یکسان نیستند و در بسیاری از موارد طراحان امکاناتی خاص را برای صفحه فرود کمپین در نظر می‌گیرند که فراهم کردن آنها تنها با نوشتن کد ممکن خواهد بود. این مسئله از آنجایی جذابیت بیشتری پیدا می‌کند که شما در زمان طراحی توانایی استفاده از کد‌های پیش‌نوشته شده‌ای ،در غالب کتابخانه‌ و فریم‌ورک‌، برای مصارف مورد نیاز خود خواهید داشت که در زمان مورد نیاز برای طراحی را کاهش خواهد داد.

کدنویسی وبسایت می‌تواند نیاز‌های طراحی شما را براحتی تامین نماید.

نکته دیگری که سبب برتری وبسایت‌های دست نوشته شده بر سایر شیوه‌های طراحی وبسایت می‌شود انعطاف پذیری بسیار بالایشان نسبت به سایر روش‌ها است، زیرا در صورتیکه جستجوگر‌های اینترنتی تغییراتی در نحوه رتبه بندی وبسایت‌ها ایجاد نمایند، شما با دانش بر آنها براحتی قادر به اعمال آنها بر روی وبسایت خود خواهید بود. این موضوع تنها شامل سئو نمی‌شود و امنیت نیز بخشی از آن می‌باشد، چرا که با علنی شدن یک مشکل امنیتی شما توانایی آنرا خواهید داشت که با سرعت هرچه بیشتری اقدام به رفع آن نمایید.

طراحی وبسایت با سیستم‌ مدیریت محتوا

توانایی استفاده از زبان‌های برنامه نویسی گوناگون در کد‌های طراحی وبسایت به آنها کمک می‌کند تا پویایی و کنترل بیشتری به کاربران خود ارائه کنند که مبنای شکل گیری سیستم‌های مدیریت محتوا یا CMS شده است. تمرکز اینگونه طراحی‌ها بجای خدمات و یا طراحی‌های غیر متعارف بر روی ارائه سرویسی مشخص برای نمایش محتوای دیجیتال می‌باشد که بخش اعظم اینترنت را تشکیل می‌دهد.

دروپال، وردپرس و جوملا محبوبترین سیستم‌های مدیریت محتوا هستند.
استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا با توجه به ساختار ماژولارشان این امکان را به کاربران آنها می‌دهد تا بتوانند بدون هرگونه دغدغه‌ای بخش‌های مختلف وبسایت خود را بدون آنکه مشکلی برای سایر بخش‌های آن رخداد نماید بروزرسانی نموده و گسترش دهند. شما می‌توانید در ابتدا از ماژول‌های پوسته و افزونه آماتور برای کسب و کار خود بهره بگیرید و با گذشت زمان در صورتیکه نیاز به بهرگیری تجاری از آنها بوجود آمد از ماژول‌های حرفه‌ای استفاده نمود.

ساختار ماژولار سیستم‌های مدیریت محتوا امکان دستیابی به عموم طرح‌های تجاری را فراهم می‌کند.
از طرفی در صورتیکه توانایی پشتیبانی فنی از طریق به خدمت گرفتن متخصصین طراحی و برنامه‌نویسی را برای هماهنگ شدن با تکنولوژی‌ها و استاندارد‌های نوین را نداشته باشید، قادر خواهید بود تا وبسایت خود را با بروزرسانی CMS آن با استاندارد‌های روز اینترنت هماهنگ سازید. این بدان معنیست که شما بدون دانش عمیق نسبت به استاندارد‌های برنامه‌نویسی وب قادر به ایجاد یک وبسایت اینترنتی خواهید بود که تمامی منابع شما را بر روی رابط کاربری (‌UI‌) و تجربه کاربری (‌UX‌) خود متمرکز نموده است.

مسئله CMS یا کدنویسی

در صورتیکه دو موضوع قبلی را مطالعه نموده باشید، حتما متوجه این مطلب شده‌اید که در دنیایی بدون نقص استفاده از کدنویسی و طراحی وبسایت بصورت دستی بسیار قدرتمند‌تر و بهتر می‌باشد، اما همیشه همه چیز آنگونه که در تئوری ممکن بنظر می‌رسد پیش نمی‌رود و برای دستیابی به چنین حالتی شما بایستی بهترین برنامه‌‌نویسان را در اختیار داشته باشید که هزینه بسیاری را بر شما تحمیل خواهد نمود. کدنویسی وبسایت در سطوح غیر حرفه‌ای گسترش آنرا مشکل خواهد نمود و مشکلات امنیتی بسیاری را برای کاربران بوجود خواهد آورد.

یک تغییر نابجا تمام سیستم مدیریت محتوا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
همین مسئله سبب آن شده تا برخی شرکت‌های تجاری اقدام به تهیه CMS اختصاصی خود نمایند تا بتوانند کنترل بیشتری بر روی گسترش آن داشته و خدمات بسیار بیشتری به مشتریان خود ارائه دهند، ولیکن استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای خصوصی محدودیت‌ّهایی را هم برای آن بوجود می‌آورد که زمان گسترش آنرا بسته به سفارش افزایش می‌دهد. همین مسئله سبب آن شده است تا بسیاری شرکت‌های اقدام به استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوای محبوبی نمایند که پیشتر مسیر گسترش را سپری نموده‌اند و به بلوغ رسیده‌اند.

استفاده از CMS متن‌باز در کنار کد‌های دست‌نوشته به شرکت‌های تجاری کمک می‌کند.
در ادامه این روند تجاری سازی برخی اقدام به استفاده از سیستم مدیریت محتوا بدون در نظر گرفتن ساختار ماژولارشان می‌کنند تا بتوانند امکانات دلخواه خود را به آنها بیافزایند که علیرقم سرعت بالا مشکلات بسیاری را در دراز‌مدت بوجود خواهد آورد. سناریویی را متصور شوید که در آن شما بعنوان یک مجله و یا فروشگاه اینترنتی بایستی دائما خود را با استاندارد‌های طراحی و امنیتی روز هماهنگ سازید، پس استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا به شما این امکان را خواهد داد تا با بروزرسانی ماژول‌های متفاوت آن به اهداف خود دستیابی پیدا کنید. زمانیکه شما ساختار ماژولار سیستم‌های مدیریت محتوا را نادیده می‌گیرید با بروزرسانی ماژول‌ها مشکلات بسیاری بدلیل عدم هماهنگی میان بخش‌های مختلف بوجود خواهند آمد که انجام یک بروزرسانی را غیر ممکن می‌نماید.

نتیجه نهایی از بحث

شاید تا کنون این موضوع برای شما هم تبدیل به یک مسئله جدی شده باشد که با همه این مسائل در نهایت کدامیک را انتخاب کنیم تا به نتیجه مناسبی دست پیدا کنیم. جواب در کاربری وبسایت شما و سطح فعالیت‌های آن نهفته است، زیرا در زمان انجام امور این اهداف است که نحوه پیاده‌سازی امور را تعریف می‌کند. با توجه به مسائلی که مطرح شد می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که این ابزار نیست که اهمیت دارد بلکه روش استفاده از آنهاست که شما را در مسیر رسیدن به اهداف هدایت می‌کند.

By | ۱۳۹۷-۵-۲۱ ۱۲:۰۲:۵۳ +۰۴:۳۰ اردیبهشت ۶ام, ۱۳۹۵|بلاگ, مارکتینگ|بدون دیدگاه

دیدگاهی بگذارید