زمانیکه تصویر و یا سخنی در حال کسب محبوبیت بیش از اندازه در میان ساکنین جامعه مجازی است، تلاش برند‌های متفاوت برای مارکتینگ آنلاین لحظه‌ای می‌تواند به گسترش آگاهی افراد نسبت به فعالیت‌های آن برند کمک نماید. بسیاری از کمپین‌های مارکتینگ تلاش دارند تا هدفی مشخص را تعقیب کنند و در صورتیکه مسیر مشخص شده عمومیت داشته باشد، برند‌ها نیز بعنوان بخشی از جامعه مجازی تلاش می‌کنند تا بمانند سایرین با آن تعامل داشته و ارتباطی دو طرفه با مخاطب خود ایجاد نمایند.

لباس خریداری شده از رومن اریجینال

اواخر سال نود و سه تصویری از یک لباس در شبکه اجتماعی فیسبوک به دست همه رسید که نظر افراد را در مورد رنگ آن می‌پرسید، اما جواب آن بر خلاف انتظار همگان همواره یکسان نبود و در حالیکه اکثر افراد آنرا آبی و مشکی می‌دیدند، برخی لباس را برنگ سفید و طلایی دیده و حتی بخش کوچکی از جامعه ترکیبی از آبی و طلایی را تجربه می‌کردند. همین موضوع بهانه‌ای شد تا تصویر این لباس در همه جهان منتشر شود و مقالات بسیاری درباره‌اش نوشته شده و حتی واژه‌ای با نام Dressgate به این اختلاف نظر اختصاص داده شود. همین خطای دید در تشخیص رنگ لباس سبب فروش فوق‌العاده این لباس در اینترنت شد، اما در این میان افراد با به انتشار گذاشتن تصویر آن کماکان به نظرسنجی درباره آن ادامه دادند که سبب عمومیت یافتن این موضوع در جامعه مجازی شد.

رنگ‌های گرم در سمت راست و رنگ‌های سرد در سمت چپ تصویر

مارکتینگ آنلاین کمپانی آدوبی

تصویر مورد بحث در حقیقت یک لباس با رنگ‌های آبی و مشکی می‌باشد که در زمانیکه آنرا در نور مشاهده می‌کنیم ممکن است تصور متفاوتی از رنگ در ما بوجود آورد. دلیل آن نیز نحوه رنگی دیده شدن اجسام توسط چشم ماست که همواره بر پایه تصورات ما از رنگ حقیقی اجسام شکل می‌گرفته است، پس برخی نور محیط را در دیدن اجسام دخیل نمی‌کنند و جسم را به رنگ آبی و مشکی می‌بینند و برخی با توجه به نور محیط تصور متفاوتی از رنگ حقیقی لباس بدست می‌آورند که در نهایت لباس را سفید و طلایی می‌نمایاند.

مارکتینگ آنلاین آدوبی با نمایش طیف رنگ لباس در نرم‌افزار لایت‌روم

در زمان انتشار تصاویر مورد بحث در شبکه‌های مجازی یکی از کاربران با استفاده از نرم‌افزار Lightroom توانست با دستکاری تصویر و گرایش دادن رنگ‌های آن به سمت رنگ‌های گرمتر به تصویر رنگی طلایی و سفید بخشیده و با سرد کردن رنگ‌ها آنرا دوباره به رنگ آبی و مشکی در آورد. همین آزمایش کوچک توانست نحوه عملکرد Dressgate‌ را مشخص سازد. در همین میان کمپانی آدوبی با انتشار توییت این کاربر توانست توجه بسیاری را جلب نماید که نشان داد چگونه می‌توان در لحظه به مارکتینگ آنلاین پرداخت و کماکان موفق عمل کرد.

By | ۱۳۹۷-۵-۲۱ ۱۲:۰۲:۵۰ +۰۴:۳۰ خرداد ۱۹ام, ۱۳۹۵|برندینگ, تبلیغات, رسانه‌های اجتماعی, مارکتینگ|بدون دیدگاه

دیدگاهی بگذارید