پاییز سال گذشته کمپانی Airbnb اقدام به انتشار یک انیمیشن کوتاه نمود تا بتواند ضمن گرامیداشت یادواره بیست و پنجمین سالگرد فروپاشی دیوار برلین داستان حقیقی یک مسافر را بازگو نماید. داستان فیلم کوتاه مورد بحث از زبان دختر جوانی بازگو می‌شود که یکی از مشتریان این سرویس می‌باشد.

پدر این دختر در سال‌های شصت و شش شمسی یکی از نگهبانان دیوار برلین در زمان جنگ سرد بوده است که با توجه به شرایط سخت و پیچیده آن دوران خاطرات بسیار دلخراشی را از زادگاهش در ذهن دارد. این مسائل پس از گذشت سال‌ها هنوز موانع بسیاری را برای زندگی روزمره وی پیشرو آورده که در نهایت سبب خدشه دار شدن آرامش فکری او گشته و اطرافیانش را برای یافتن راهکاری بفکر واداشته است. در نهایت تصمیم بر آن می‌شود تا پدر را برای سفر به برلین برده تا با مشاهده آبادانی و پیشرفت شهر موجبات تسلای خاطر وی را فراهم آورند که با استفاده از سرویس Airbnb یک اقامتگاه اجاره می‌نمایند تا بتوانند در طول مدت اقامت در آلمان تجربه شهروندی برلین را نیز احساس کنند. داستان در زمانی احساسی می‌شود که صاحب ملک استیجاری در برلین که یکی از نگهبانان دیوار در آلمان غربی بوده است پدر را می‌شناسد و پس از صحبت با یکدیگر کمک می‌کنند تا او به آرامشی که بدان نیاز داشته است دست یابد.

وبسایت ثبت خاطرات Airbnb

کمپین خاطره نویسی برای مخاطب

شاید یافتن چنین داستان‌هایی چندان باور پذیر نباشند، اما کمپانی ایر بی اند بی در بخشی از وبسایت خود به مشتریانش این امکان را می‌دهد تا بتوانند ضمن ایجاد طرح مورد پسندشان از علامت تجاری این برند اقدام به بازگو نمودن تجربه خود از میهمان شدن و یا میزبان بودن با کمک سرویس Airbnb نمایند. بدین گونه افراد ضمن کسب اطلاعات بیشتر راجع به مکان‌هایی که می‌توانند بازدید نمایند قادر به درک بهتر شرایط میزبانی و یا میهمانی در سایر اماکن خواهند شد که به نوبه خود روش بسیار مناسبی برای دریافت نظرات مثبت نسبت به برند می‌باشد. در حال حاظر این بخش از وبسایت حدود یکصد و سی هزار کاربر فعال دارد که حدود یکصد و پنجاه هزار طرح از علامت تجاری این کمپانی را برای خود خلق کرده‌اند و با کمک آن به افزایش آگاهی نسبت به این برند کمک شایانی نموده‌اند.

پس از این کمپین اشتون کوچر علاقمندی خود را برای سرمایه گذاری در Airbnb اعلام کرد

موفقیت کمپین مارکتینگ آنلاین

این کمپین با استفاده از تکنیک‌های پویانمایی و ویدیو مارکتینگ توانسته است تا داستانی کوتاه و تاثیر گذار را روایت نماید و در حاشیه آن ضمن کمک به آگاهی دیگران نسبت به برند خود کشور آلمان و شهر برلین را علیرقم انگلیسی زبان نبودن آن بعنوان یک مقصد مناسب برای سفر به دیگران پیشنهاد نماید. میزان اثرگذاری این کمپین ویدیو مارکتینگ به حدی بوده است که چند تن از افراد سرشناس نیز نسبت به آنها در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داده‌اند که همین موضوع به قدرت این کمپین کمک بسیاری نمود.

By | ۱۳۹۷-۵-۲۱ ۱۲:۰۲:۵۲ +۰۴:۳۰ خرداد ۱۰ام, ۱۳۹۵|برندینگ, تبلیغات, رسانه‌های اجتماعی, مارکتینگ|بدون دیدگاه

دیدگاهی بگذارید