در مطلب پیشین توضیحاتی درباره نحوه استفاده از تگ‌ها برای جمع‌آوری داده‌های مربوط به کمپین‌های تبلیغاتی ارائه دادیم که به شما کمک می‌کرد تا بتوانید براحتی آنها را آنالیز نموده و با پردازش آن به نتایج مناسبی بمنظور بهینه‌سازی کمپین‌های آینده خود دست پیدا کنید. همه اینها در صورتیست که شما فقط بخواهید از سرویس آنالیتیکس گوگل استفاده کنید، اما اگر بخواهید از سرویس‌های تعقیب کننده نشانگر ماوس و یا آنالیز تبلیغات آنلاین استفاده کنید بایستی کد‌های رهگیری دیگری به وبسایت خود بیافزایید که می‌تواند مدیریت کمپین‌ها را پیچیده نموده و رهگیری اثر آنها را مشکل نماید.

سرویس تگ منیجر گوگل

در بسیاری از مواقع وبسایت‌ها شرکت‌های تبلیغاتی متفاوتی را برای تبلیغات کمپین‌های متفاوت به خدمت می‌گیرند تا بتوانند از تخصص هر شرکت بصورت مجزا برای دستیابی به اهداف مارکتینگ و برندینگ خود استفاده کنند. هر یک از این کمپین‌های موازی نیازمند کد رهگیری مختص بخود در سرویس‌های مورد استفاده برای آنالیز دارند و که در صورت قرار گرفتن در بخش‌های متفاوت وبسایت می‌تواند در بلند مدت سبب بروز مشکلات متفاوتی در ساختار آن شود. Google Tag Manager یا سرویس مدیریت تگ گوگل به شما کمک می‌کند تا با وارد نمودن تنها یک کد رهگیری در ساختار سایت خود بتوانید از سرو‌یس‌های متفاوت بهرمند شده و براحتی سطح دسترسی ‌آنها را کنترل نمایید. اکنون با از میان رفتن محدودیت‌های مربوط به تحریم‌ها از روی برخی سرویس‌های گوگل شاید دیگر وقت آن باشد تا بصورت بسیار حرفه‌ای از تگ‌ها استفاده نموده تا رفتار هوشمندانه‌ای نسبت به واکنش کاربران از خود نشان دهیم.

چگونه از سرویس تگ منیجر گوگل را نصب کنیم؟

برای مدیریت تگ‌های خود شما بایستی بمانند سایر سرویس‌های گوگل با استفاده از حساب کاربری خود در گوگل وارد وبسایت Tag Manager شده و سپس بصورت خودکار به بخش مدیریت حساب‌های خود منتقل می‌شوید که شما را قادر می‌سازد تا برای وبسایت‌های متفاوت از همین سرویس استفاده کنید.

ایجاد پرونده برای وبسایت مورد نظر

در صورتیکه بمانند تصویر عبارت Create Account را بزنید وارد مراحل ساخت حساب می‌شوید که در اولین مرحله از شما درباره نام حساب پرسیده خواهد شد که پس از انتخاب دکمه Continue به ادامه مراحل راهنمایی خواهید شد.

انتخاب نام حساب کاربری وبسایت

در مرحله بعدی نام پروژه‌ای که قرار است در وبسایت و یا اپلیکیشن شما استفاده شود را وارد نموده و با انتخاب هر یک از گزینه‌های Web، IOS و Android می‌توانید در مورد نوع تگ نیز تنظیمات لازم را انجام دهید.

قوانین استفاده از سرویس مدیریت تگ گوگل

با زدن Create در مرحله قبل صفحه‌ای شامل شرایط و مقررات استفاده از سرویس مدیریت تگ گوگل نمایش داده خواهد شد که با انتخاب گزینه Yes و موافقت با آن شرایط، کد رهگیری سرویس تگ منیجر برای جای دادن در وبسایت در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

کد رهگیری وبسایت

چگونه یک تگ جدید ایجاد کنیم؟

اکنون که پروژه مربوط به تگ‌های سایت خود را ایجاد نموده‌اید به صفحه‌ای که شامل تمام جزئیات کمپین‌های شما خواهد بود هدایت می‌شوید. در صورتیکه بخواهید تگ جدیدی ایجاد نمایید بایستی از قسمت New Tag بر روی عبارت Add a new tag کلید نموده تا به مراحل ایجاد تگ هدایت شوید. شما می‌توانید با کلیک بر روی عبارت Untitled Tag نامی برای تگ خود انتخاب نمایید و در صورتیکه تگ شما قسمتی از کمپینی شامل چند کد رهگیری می‌باشد با کلیک بر روی عبارت Unfiled items نامی برای گروه تگ‌های خود انتخاب کنید تا بتوانید از بخش Folders در ستون سمت چپ به گروه آنها دسترسی پیدا کنید.

پنل اصلی سرویس مدیریت تگ گوگل

در مرحله بعدی شما بایستی یکی از سرویس‌هایی که برای رهگیری اطلاعات بدان نیاز دارید را از بخش Choose Product انتخاب کنید، در صورتیکه سرویس Google Analytics را برگزینید قادر خواهید بود تا در بخش Choose a Tag Type نوع کد رهگیری خود را مشخص سازید تا با وارد نمودنش در بخش Configure Tag بتوانید از بخش بعدی محرک مناسب را برای رهگیری کاربر انتخاب کنید. در مرحله نهایی شما بایستی با کلیک بر روی دکمه Create Tag بتوانید تگ خود را ایجاد نموده و در زبانه Tags از ستون سمت چپ بتوانید آنرا مشاهده کنید.

ایجاد تگ جدید

چگونه زمان رهگیری را مدیریت کنیم؟

تفاوت اصلی سرویس مدیریت تگ گوگل در وجود امکان مدیریت زمان آغاز رهگیری توسط سایر سرویس‌هاست که از پیچیدگی‌های بسیاری جلوگیری می‌کند، زیرا در حالت معمول شما برای رهگیری رفتار کاربران در بخش‌های مختلف وبسایت نیاز به وارد نمودن کد رهگیری در آن بخش خواهید داشت که البته نیاز با پاکسازی پس از اتمام کمپین را نیز ایجاد می‌کند. حال شما می‌توانید با ورود به بخش Triggers یک محرک تازه برای زمان اجرای کد رهگیری ایجاد نمایید، اما ابتدا بایستی نامی برای محرک خود ایجاد نمایید و آنرا در پوشه کاری خاص بخود قرار دهید تا بتوانید براحتی به تنظیماتی که برای هر کمپین ایجاد کرده‌اید دسترسی پیدا کنید.

ایجاد محرک تگ رهگیری

در مرحله اول ایجاد محرک تگ شما بایستی اتفاقی که سبب اجرای کد رهگیری تگ خواهد شد را در بخش Choose Event مشخص نمایید که می‌تواند نمایش صفحه‌ای خاص، کلید بر روی دکمه‌ای خاص و یا هر نوع اتفاق دیگری باشد. در بخش Configure Trigger شما می‌توانید انجام اتفاق مشخصی را در رابطه با صفحه وب بعنوان محرک مشخص کنید که می‌تواند بازدید صفحه، اجرای کدی خاص و یا بارگذاری کامل صفحه باشد. در نهایت شما می‌توانید از بخش Fire On صفحه‌ای مشخص و یا همه صفحات را برای این محرک مشخص سازید تا بتوانید با کلیک بر روی Create Trigger آنرا ذخیره نموده و نتیجه را بعنوان یکی از محرک‌های تگ رهگیری مشاهده کنید.

مشاهده محرک ایجاد شده

چگونه کمپین خود را آغاز کنید؟

اکنون شما نسخه اول پروژه کمپین خود را ایجاد نموده‌اید ولیکن تا زمانیکه آنرا منتشر ننمایید قادر به رهگیری کاربران نخواهید بود، پس شما بایستی از سمت راست صفحه بر روی گزینه Publish کلیک نموده تا پس از بارگیری آن موفقیت اجرای کمپین را مشاهده نمایید.

انتشار تنظیمات بعنوان نسخه اولیه کمپین

نکته دیگری که بایستی بدان توجه داشته باشید این است که از این ایجاد هرگونه تغییری در پروژه به ایجاد نسخه‌ای جدید از آن منجر خواهد شد که رهگیری امور را بسیار آسان می‌نماید. اکنون شما قادر به رهگیری مخاطبین وبسایت خود از طریق کنسول Google Analytics خواهید بود، اما این تنها بخش بسیار کوچکی از توانایی‌های سرویس مدیریت تگ گوگل می‌باشد. با استفاده از چنین امکاناتی شما بعنوان مسئول اجرای کمپین قادر به مدیریت تمامی کمپین‌های خود تنها با گرفتن امکان دسترسی مکفی از صاحب کنسول مدیریتی Google Tag Manager آن وبسایت خواهید بود.

کمپین منتشر شده

By | ۱۳۹۷-۵-۲۱ ۱۲:۰۲:۵۲ +۰۴:۳۰ خرداد ۸ام, ۱۳۹۵|بلاگ, بیزوتک, تبلیغات, داده‌کاوی, مارکتینگ|بدون دیدگاه

دیدگاهی بگذارید